Hulsman & Roestenburg

  • Home
  • Over ons
    • Hulsman & Roestenburg
    • Persoonlijk contact
    • Vacatures
    • Links
    • Leveringsvoorwaarden
    • Privacyverklaring
  • Diensten
    • Administratief
    • Fiscaal
    • Salarisadministratie
    • Advies en ondersteuning
    • Automatisering
  • Nieuws
  • Contact

Tegemoetkoming schade COVID-19

Home
/
nieuws
/
Tegemoetkoming schade COVID-19
Posted on 27/03/2020 by Hulsman & Roestenburg

Hoort uw onderneming bij die sectoren die het meest zijn geraakt door de Kabinetsmaatregelen rond het coronavirus (COVID-19)? Lijdt u schade door de noodgedwongen sluiting, de inperking van bijeenkomsten en/of het negatieve reisadvies buitenland? Dan kunt u via de Beleidsregel tegemoetkoming ondernemers getroffen sectoren COVID-19 een eenmalige tegemoetkoming van € 4.000 ontvangen.

Ondernemers zijn vrij in het doel van besteding. De regeling staat open voor een specifieke groep ondernemers.

Voor wie?
De tegemoetkoming is voor die ondernemers waarvan de hoofdactiviteit overeenkomt met een van de vastgestelde SBI-codes. SBI staat voor Standaard Bedrijfsindeling en de code geeft aan wat de hoofdactiviteit van een bedrijf is. De SBI-code bestaat uit 4 of 5 cijfers. Uw bedrijf moet op 15 maart 2020 met deze hoofdactiviteit ingeschreven staan in het Handelsregister van KVK. U kunt de SBI-code niet met terugwerkende kracht wijzigen om in aanmerking te komen voor de tegemoetkoming.

Uitbreiding regeling per 30 maart 2020
Ook bepaalde groepen ondernemers in de non-food, zoals winkeliers, kunnen de tegemoetkoming aanvragen. De SBI codes van deze groepen ondernemers zijn nu bekend. Aanvragen voor deze toegevoegde sectoren is nog niet mogelijk: de SBI tool en de aanvraagformulieren zijn hiervoor nog niet gereed. Dat wordt zo snel mogelijk geregeld.

SBI-code hoofdactiviteit opzoeken
Tijdens de aanvraag moet u de SBI-code van uw hoofdactiviteit selecteren. Via KVK kunt u uw SBI-code hoofdactiviteit opvragen, of gebruik de zoektool SBI-codes onderaan deze pagina:

  • De SBI-code van uw hoofdactiviteit staat in het Uittreksel Handelsregister van uw KVK-inschrijving. Heeft u meerdere (neven)activiteiten? De hoofdactiviteit is altijd de bovenste code.
  • Als eenmanszaak kunt u uw gegevens gratis bekijken op de website van KVK.
  • Als gebruiker van de KVK HR app krijgt u 30 gratis inzagen per jaar.

Aanvragen: periode en proces
U heeft 3 maanden om de tegemoetkoming aan te vragen. Dit kan vanaf vrijdag 27 maart 2020 16:30 uur t/m vrijdag 26 juni 17:00 uur. U kunt alleen online aanvragen.

Bekijk het aanvraagproces: van voorbereiden en aanvragen, tot wat er na uw aanvraag gebeurt.

Voorwaarden
Om voor de tegemoetkoming in aanmerking te komen, moet u voldoen aan een aantal voorwaarden.

Meer weten?
Bekijk de antwoorden op veelgestelde vragen.

Posted in
Lage WW-premie: termijn schriftelijk vastleggen verlengd
Tijdelijke noodregeling zelfstandige ondernemers 30 maart 2020 van start

Related Posts

  • Kantinestichting kan fictieve loonkosten aftrekken

    Kantinestichting kan fictieve loonkosten aftrekken

    Een stichting die een kantine exploiteert voor sportverenigingen mag op basis van de hardheidsclausule fictieve loonkosten aftrekken.

    lees verder
  • Outplacementkosten vrijgesteld of belast

    Outplacementkosten vrijgesteld of belast?

    Wanneer is een outplacementtraject helemaal vrijgesteld en wanneer is het helemaal belast?

    lees verder
  • Belastingplan 2026 gewijzigd

    Belastingplan 2026 gewijzigd

    De heffing in box 3 wordt toch gunstiger dan op Prinsjesdag aangekondigd.

    lees verder
  • Overlijdensuitkering wat is het loon over een maand

    Overlijdensuitkering: wat is het loon over een maand?

    Wat is het maandloon voor de vrijgestelde overlijdensuitkering van drie maal het loon over een maand?

    lees verder

Laatste nieuws

  • Kantinestichting kan fictieve loonkosten aftrekken 18/12/2025
  • Outplacementkosten vrijgesteld of belast? 16/12/2025
  • Belastingplan 2026 gewijzigd 12/12/2025
  • Overlijdensuitkering: wat is het loon over een maand? 09/12/2025
  • Fysiotherapeut stopt: praktijkruimte in woning naar privé 04/12/2025
  • Kerstpakket en werkkostenregeling 02/12/2025
  • Gouden munten en box 3 28/11/2025
  • Outplacementtraject bij beëindigingsovereenkomst: wanneer belast? 25/11/2025
  • Advieskosten bedrijfsopvolgingsregeling aftrekbaar? 20/11/2025
  • Bedrijf stopt, loonbetaling ook 18/11/2025
Rijksstraatweg 109
3632 AB
Loenen a/d Vecht
Bel ons:
0294-233907
Mail ons:
info@hulsman.nl
© 2016 Hulsman & Roestenburg -- privacyverklaring -- website by IT2day websolutions