Hulsman & Roestenburg

  • Home
  • Over ons
    • Hulsman & Roestenburg
    • Persoonlijk contact
    • Vacatures
    • Links
    • Leveringsvoorwaarden
    • Privacyverklaring
  • Diensten
    • Administratief
    • Fiscaal
    • Salarisadministratie
    • Advies en ondersteuning
    • Automatisering
  • Nieuws
  • Contact

UWV: inloggen met eHerkenning

Home
/
nieuws
/
UWV: inloggen met eHerkenning
Posted on 02/07/2019 by Hulsman & Roestenburg

Op dit moment kunt u inloggen op het werkgeversportaal met uw UWV-account of met eHerkenning. Vanaf 1 november 2019 is inloggen alleen nog mogelijk met eHerkenning. Om te voorkomen dat u te laat bent met het aanvragen van eHerkenning, raden wij u aan om de aanvraag ruim op tijd te doen. Waarom is dit van belang? Hoe werkt de aanvraag?

Werkgeversportaal
Op het werkgeversportaal regelt u de volgende zaken online:

  • Melden en inzien verzuimgegevens Ziektewet en WAZO
  • Inzien uitkeringsgegevens Ziektewet en WAZO
  • Inzien financiële gegevens voor eigenrisicodragers WGA en WW
  • Inzien re-integratiegegevens voor eigenrisicodragers WW
  • Aanleveren en inzien re-integratiegegevens WIA
  • Indienen ontslagaanvraag
  • Banenafspraak en quotum arbeidsbeperkten
  • Controle eigenrisicodragers
  • Bezwaar maken

Gebruik eHerkenning verplicht
Vanaf 1 november 2019 is eHerkenning nog de enige manier om in te loggen op het werkgeversportaal. U kunt eHerkenning aanvragen voor het werkgeversportaal. Dat doet u bij een door de overheid erkende leverancier. Deze leveranciers voldoen aan de eisen van de Rijksoverheid en alleen zij mogen eHerkenning leveren. De rijksoverheid kiest ervoor de kosten van eHerkenning door de gebruikers van het systeem te laten betalen. Op eHerkenning.nl leest u hier meer over. De prijs verschilt per leverancier. Bekijk het leveranciersoverzicht om een kosteninschatting te maken. Heeft u de aanvraag compleet ingediend? Dan duurt het 1 tot 5 werkdagen voordat u eHerkenning krijgt. Voor meer informatie over de aanvraag kunt u terecht bij uw leverancier.

Machtigingen en rechten opnieuw aanvragen
Bij de aanvraag van eHerkenning moet u uw machtigingen en rechten voor diensten voor het werkgeversportaal ook opnieuw aanvragen. Dit doet u via uw leverancier van eHerkenning. Vanaf het moment dat u start met eHerkenning beheert UWV die machtigingen en rechten namelijk niet meer. Uw leverancier doet dit nu. Dit geldt dus voor alle machtigingen en rechten voor alle medewerkers binnen uw organisatie die gebruik maken van het werkgeversportaal. Ook machtigingen voor externe partijen (bijvoorbeeld intermediairs) vraagt u opnieuw aan bij uw leverancier.

Tip: Alle medewerkers die het werkgeversportaal gebruiken, hebben eHerkenning nodig. Zij moeten eHerkenning aanvragen samen met de persoon die binnen uw organisatie eHerkenning beheert. Alleen hij kan namelijk andere medewerkers machtigen. eHerkenning is persoonsgebonden en kan niet worden overgedragen of gedeeld met een collega.

Posted in
Afschaffing aandelen aan toonder per 1 juli 2019
Voortgang regelgeving voor zelfstandigen

Related Posts

  • Subsidie: Mijn Digitale Zaak

    Digitalisering kan u helpen om te groeien met uw bedrijf. Veel ondernemers willen wel digitaliseren,
    lees verder
  • Uitkering aanvullend geboorteverlof

    Is uw partner pas bevallen en heeft u een arbeidsovereenkomst, dan kunt u – ook
    lees verder
  • TVL Startersregeling sluit 2 augustus 2022

    De Startersregeling voor de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) sluit 2 augustus 17.00 uur. Hebt u
    lees verder
  • Verleng uw modelovereenkomst

    Op belastingdienst.nl staan modelovereenkomsten voor het werken met een opdrachtnemer buiten loondienst. De goedkeuring van
    lees verder

Laatste nieuws

  • Subsidie: Mijn Digitale Zaak 09/08/2022
  • Uitkering aanvullend geboorteverlof 02/08/2022
  • TVL Startersregeling sluit 2 augustus 2022 29/07/2022
  • Verleng uw modelovereenkomst 27/07/2022
  • Hoofdlijnenbrief arbeidsmarkt 26/07/2022
  • Belastingschulden corona soepeler terugbetalen 21/07/2022
  • Transparante en voorspelbare arbeidsvoorwaarden 19/07/2022
  • Box 3: de niet-bezwaarmakers 15/07/2022
  • Hoe zit het met contant geld? 12/07/2022
  • Geen zelfstandigenaftrek voor startende onderneemster 07/07/2022
Rijksstraatweg 109
3632 AB
Loenen a/d Vecht
Bel ons:
0294-233907
Mail ons:
info@hulsman.nl
© 2016 Hulsman & Roestenburg -- privacyverklaring -- website by IT2day websolutions